آرامش در محل کار با یوگا


یوگا که از کلمه ی یوغ (به معنی اتحاد) مشتق می شود، ذهن، جسم و روان را به هم پیوند می دهد. اگر یوگا را به منظور دگرگونی درونی، مدیریت استرس و یا سلامت جسمی تمرین نمائید، در هر صورت فواید آن بیشمار خواهد بود.
اخیرا اثرات مثبت ورزش یوگا از جمله افزایش قدرت و انعطاف پذیری و کاهش فشارهای عضلانی، بر جسم به خوبی شناخته و پذیرفته شده است. علاوه بر تاثیرات مذکور، تمرین یوگا می تواند موجب کاهش میزان استرس و اضطراب، فشار خون و ضربان قلب شده و و به خواب آسوده در شب کمک نماید که تمامی این موارد فرد را به داشتن یک روز کاری خوب سوق می دهد.
به طور کلی تمرین یوگا با ایجاد تناسب در اندام و آزادسازی اندورفین ها (هورمون های طبیعی بدن و مؤثر در ایجاد حس دلپذیر در انسان، به عنوان مثال فراتر از آستانه تولید اندورفین) به از بین بردن استرس کمک می کند. یوگا در مقایسه با سایر ورزش ها به گونه ای ملایم تر روی عضلات کار کرده و توسط حرکات کششی با تصلب عضلانی به مقابله می پردازد؛ حرکات کششی نقش مهمی را در رهاسازی کلی ماهیچه ها از انقباض در وضعیت های غیرطبیعی یا حرکتهای تکراری در محل کار (صرف نظر از فشارهای تحمیل شده بر ماهیچه ها تا رسیدن به محل کار، مانند زمان رانندگی یا استفاده از وسایل نقلیه عمومی پرازدحام) بر عهده دارد.